Musimy umieć rozróżniać REMONT od NAPRAWY, gdyż w praktyce ma to bardzo duże znaczenie.
- REMONT – urządzenie działa, ale nie pracuje w sposób optymalny.
- NAPRAWA – urządzenie uległo awarii i nie działa. Dlatego wymaga naprawy.
Konsekwencją braku remontu jest awaria i konieczność naprawy. Termin remontu kontrolujemy i możemy go zaplanować. Awaria występuje w sposób chaotyczny i nie panujemy nad momentem jej wystąpienia. Zgodnie z najczęściej spotykanymi doświadczeniami życiowymi urządzenie ulega awarii, kiedy jest najbardziej potrzebne. Dlatego my wolimy remontować, a nie naprawiać!
Zestawy naprawcze silnika
Zestawy naprawcze umożliwiają klientowi przeprowadzenie remontu silnika. Oferujemy zestawy naprawcze do najbardziej popularnych, remontowanych i naprawianych silników zarówno dla maszyn rolniczych, samochodów i ciężarówek.
Najczęściej zestawy naprawcze składają się z części niezbędnych do wykonania remontu:
Czasami zestawy naprawcze zawierają więcej elementów, które mogą być użyteczne przy remoncie silnika takich jak uszczelki, śruby, nakrętki etc.
Zestawy naprawcze w czescidosilnika.pl
Oferujemy zestawy naprawcze przystosowane do różnych typów silników. Nasze zestawy wyróżniają się tym, iż zanim wprowadzimy je na rynek to zazwyczaj je testujemy w sytuacjach praktycznych. Z wybranymi kluczowymi dystrybutorami przeprowadzamy remont z wykorzystaniem tych produktów, a następnie obserwujemy działanie tak wyremontowanych silników. Dodatkowo zawsze sprawdzamy jakość wykonania produktów w każdej dostawie. Oferujemy atrakcyjną cenę za tak dobrze kontrolowany produkt.
Jak przebiega naprawa z wykorzystaniem zestawu naprawczego silnika?
W pierwszej kolejności należy zaopatrzyć się w wysokiej jakości zestaw naprawczy silnika zawierający wszystkie niezbędne elementy. Następnie można przejść do demontażu silnika. Należy pamiętać, aby robić to ostrożnie oraz zgodnie z instrukcją. Remont silnika należy przeprowadzać przy zachowaniu reguł czystości stanowiska pracy jak i powietrza. Przed założeniem nowych części trzeba dokładnie wyczyścić silnik, aby jego powierzchnia była pozbawiona zabrudzeń. Nowe elementy należy zamontować ostrożnie i dokładnie. Po ponownym założeniu silnika niezbędne jest przeprowadzenie regulacji oraz testu, aby sprawdzić, czy wszystko działa bez zarzutu i nie występują żadne wycieki. Należy pamiętać, że silnik po remoncie wymaga chwili ułożenia i dotarcia się wymienionych elementów. Efekt dotarcia uzyskamy przez używanie wyremontowanego silnika przez kilka godzin w średnich warunkach obciążenia.
Zestaw naprawczy silnika – kiedy jest niezbędny?
Do najczęstszych objawów nieoptymalnej pracy silnika sugerujących konieczność wykonania remontu należą:
- Emisja niestandardowych dźwięków - mogą to być niepokojące szumy, stukoty lub skrzypienie, które bardzo często zwiastują zużycie lub uszkodzenie niektórych elementów,
- Zwiększone zużycie oleju silnikowego - jeśli zauważysz, że musisz dolewać go coraz więcej, może to oznaczać problem ze szczelnością komory silnika,
- Spadek mocy silnika - to kolejny objaw, który może zwiastować konieczność wykonania remontu,
- Czarny lub biały dym wydobywający się z wydechu - takie symptomy mogą być związane z koniecznością remontu silnika lub wtrysków,
- Twój niepokój powinny wzbudzić także wycieki płynów oraz problem z rozruchem silnika.
W przypadku zauważenia któregoś z wymienionych objawów, sprawdź z diagnostą, czy jednostka napędowa Twojego pojazdu nie wymaga przeprowadzenia remontu.